Om os

Vi er en flok unge innovatører der via siden her forsøger at hjælpe virksomheder til at tænke i nye baner, vi går ind for den positive og stærke udvikling der kommer med innovation. Man behøver ikke nødvendigvis være ung for at tænke innovativt, men vi mener at mange glemmer at tænke i nye baner i takt med at de bliver ældre. Derfor har vi skabt siden som en slags wakeup call, der skal få folk der er ved at køre fast i systemer og rutiner til at se tingene fra en ny vinkel. The duckies invade Google

Microsoft er et udmærket eksempel på en koncern der ikke længere tænker innovativt, deres største satsninger er på områder hvor de i en vis forstand er garanteret en kommerciel succes. Hvis ikke de vil fortsætte med at tabe markedsandele til Innovative selskaber som Google, må de tænke nyt. De må tage skridt ind på nye uudforskede områder.

På samme måde har det Norske spilselskab Funcom, formået via en innovativ marketings kampagne at skabe succes for et produkt der ikke var særlig godt. De studerede internet kommunikation til et plan, så de selv kunne skabe det, man kalder et internethype omhandlende deres produket. Der var ikke brug for dyre TV reklamer, men spillet bevægede sig blot via et fremprovokeret ’word of mouth’ blandt spillere.

De skal endelig skrive os en mail, hvis der er spørgsmål til emnet, så vil vi gøre vores bedste for at få dem besvaret.

Vi bygger vores velstand og fremtid på vores innovationskraft. Nytænkningen og opfindsomheden skiller i dag mere end nogensinde vinderne fra taberne. Ingen virksomhed, intet land, kan længere klare sig på størrelse og råstyrke alene. Der skal mere til.

Det er de nationer, som formår at skabe den stærkeste innovationskultur for det enkelte menneske, den enkelte virksomhed og organisation, der bliver fremtidens vækstmaskiner og velstandsidealer. Selvfølgelig bør Danmark være en af dem.

Holdet bag Innovationskraft.


.